پاسخ به محمد رضای عزیز. هیاط طیبه
سلام جناب مهندس. چطوری دادا
سلام پسرم (یعنی دادا)
خوبی خوشی ؟
باز دمت گرم که سپر این آقا مهدی شدی که از کوره در بره ... هی ما خواستیم بکشیمش رو صندلی ... زدی همه چی رو خراب کردی...اما بازم به معرفت شما اصفهانیا
خوبم. چیکار کنیم دیگه. ما اصفهانی ها هستیم و معرفتیمون. بهتر بگم اصفهانه و معرفتش.
اما سوال : اول اراجیف گونه :(حقیقتهایی را با اراجیف درک کنیم)
اولیشو خودم میگم. حقیقت وجودی هیاط طیبه رو درک کنیم.
مرغ زودتر به دنیا میاد یا تخم مرغ
خدا اول خروس رو آفرید و بعد مرغ رو و بعد تخمشون رو.
_"سلام دوستان عزیز اصفهانی " با " سلام دوستان اصفهانی عزیز " فرق میکنه ؟
بستگی به این داره که اونی که این جمله رو میگه چقدر ترافیک ذهنی داشته باشه.
من منم ، تو تویی ، کدوم .... ( نه اشتباه نکن . اون منظورم نبود ) من منم ، تو هم تویی ، کدوم میشه میلاد ؟
اونی که الان داره به ریشت می خنده
به نظرت پل خواجو رو آب ببره اصفهان رو چی میبره
اون رفیقت که گفت ترافیک ذهنی داری کی بود؟
فکر کنم هویت اصفهان تا جایی میره
شده تا حالا سر میلاد بخوره تو دیوار ، دیوار باد کنه
از اون ورکی باد کرده. یعنی رفته تو
ولی یه دفعه اینطور نشد. زدم توی سر تو ولی سرت باد کرد. (البته تفاوتی هم نمی کنن.)
راسته میگند اصفهانیها همشون از کوچیک گرفته تا بزرگ زیرک و باهوشند و کسی نمیتونه سرشون کلا بذاره
آره اصفهانیها خیلی بامزه اند. ولی نه همشون. اصفهانی اهل مزاه(ح) و نمک و شوخی و ... هستند. در کل طبع جالبی دارن. فکر کنم سرآمد آنان شاعر توانمد اصفهانی مرحوم خاکشیر باشند. (تخلصشون این بود انگار)
ولی متاسفانه من اینگونه نیستم. و اهل شوخی و ... نیستم.
اگه بخوای خود کشی کنی اونم به وسیله پرت شدن از فاصله بلند روی زمین ، کجا رو انتخاب میکنی
فکر می کنم ارتفاع رو انتخاب کنم.
_ کسی بخواد گلوله ای بزنه تو سر من و تحویلم بده برای گرفتن جایزه نمیخواد خودتو سپر من قرار بدی ... مرسی ممنون
می دونم که خودت هم نفهمیدی.
دوم جغرافیایی گونه
خُبم هس
شهر من تنها یه منطقه است یا ممکنه یه شخصیت هم باشه ؟ اگه منطقه است خالی از جمعیته ؟ ممکنه روی زمین هم چنین جایی یا چنین فردی رو پیدا کنی
شهر من یه منطقه ست. ولی ستاره ی من یه شخصیت می تونه باشه.
ذهنت رو ببر طرف :
پشت دریا شهریست ، قایقی خواهم ساخت و ....
ولی شهر من پشت دریاها نیست. توی آسمونهاست. و جمعیت داره و ... ، ممکنه توی جنگل هم بشه پری پیدا کرد.
اگه یه روز رفتی برای دانشگاه نجف اباد یهویی دیدی منارجنبون هم اونجاست چه حسی بهت دست میده
راستشو بخوای می گم : یاد مریم میفتم!
اگه اسم اصفهان رو بزارند روی تهران و تهران بشه اسم اصفهان ناراحت میشی یا خوشحال ؟چرا؟
پیش خودم میگم این تهرانیها که دارن سپاهان رو نابود می کنن حالاهم اومدن اسم اصفهان رو برداشتن و ... (البته شوخی می کنم.)
فکر کنم ناراحت بشم. اگه از اول ، اسم اینجا تهران بود و اسم اونجا اصفهان طوری نبود. ولی عادت کردیم به این نامها و ...
اگه قرار باشه اصفهان بشه پایتخت چی
الان که واقعا داره افتضاح تر از پایتخت هم میشه. (از لحاظ آلودگی و جمعیت و شلوغی و ... میگم) فکر نمی کنم بشه ولی امیدوارم نشود.
_ (این سوال توسط مهدی مکلارن ویرایش شده است
به نظر من که همه ی سوالهای تو باید حذف میشدند! مهدی مکلارن چه حسابی برده از محمد رضا که فقط همینو ویرایش کرده.
البته در حد تیم پلی اکریل جالب گفتی.
این یکی خصوصیه ... کسی خواست نخونه ....
طوخچی رو بیشتر دوست داری یا میدون کنه رو ؟ چرا؟
هرجا تو راحت تر باشی.
اگه به جای دانشگاه نجف اباد جایی دیگه قبول میشدی مثل مثلا .... خمینی شهر یا شهرضا ... میرفتی ؟ برا چی؟
اگه بیای همایش همونجا جوابتو میدم. اینهمه شهر داریم واسه چی اسم این دو تا رو بردی؟ حتما یه مشکلی داری که پرسیدی؟ خوشحال میشم مشکلت رو حل کنم. اگه خودت بخوای و من رو محرم مشکلاتت بدونی.
سوم فوتبالیاش بیاند توو
صبر کن من پرچم و ترقه ام رو بیارم.
اگه شعارت نه قرمز نه ابی فقط زرد قناری یا طلایی ؟؟؟
اگه شعارت همون جمله بالایست چرا آبی بیکران ؟
ممکن داره تو از رنگ قرمز خوشت بیاد ولی طرفدار استقلال باشی.
آبی بیکران به استقلال و ... کاری نداره. مهم اینه که تووی آبی دریا بتونی غرق بشی. توی آبی آسمون بتونی محو بشی و ... ، آبی بیکران شاید همچین استنباطی داشته باشه.
اون روزی که برا بازی سپاهان پیروزی رفته بودی آزادی .... وقتی تماشاچیای پرسپولیس سنگ و صندلی شکسته میزدند تو سر تماشاگرای سپاهان و هفت هشت نفر رو در حد کشت نابود کردند توی دلت چی بهشون می گفتی ؟ به زبون چی میگفتی
خب حرفهای نامربوط می زدیم دیگه. البته واقعا اون تماشاگرایی که من دیدم با عرض معذرت (حقشونه) وحشی بودن. راننده ی اتوبوس می گفت اینا چه ببرن و چه ببازن تموم شیشه های اتوبوس ها رو می شکنند. تموم صندلی ها رو از جاش می کنند و .... ، واقعا افتضاح بود جَوش.
سوالت در مورد اینکه اگه اون تماشاگره که ترقه زد تو صورت سربازه میدادن به تو چیکارش می کردی؟ :
نمی دونم شاید به سربازی که این اتفاق واسش افتاده میسپردم. ولی حتما یه مشت می زدم تو صورتش. واسه اینکه اینقدر نشونه گیریش ضعیفه. آخه جایگاه تماشاگرا چه ربطی داره به اونجایی که سربازه ایستاده بود؟ و بهش می گفتم : آقا جوون اگه ضرب دست نداری خب ننداز. مجبور که نیستی. (البته شوخی می کنم) و از این شوخی خودم نادمانه پشیمانم.
شنیدم که توی ورزشگاه فولادشهر میگفتند "قطبی یادت باشه " " این تیم سپاهانه " .... چرا ؟ راسته
خب آره دیگه. همه باید بدونن سپاهان سپاهانه. دنیزلی می دونست که سپاهان چه تیمیه. چون با پاس که بود جلوی سپاهان بازی کرده بود. یا وینگو بگوویچ و ... هم می دونستن که سپاهان چه تیمیه. علی پروین هم می دونست. ولی قطبی تازه وارد بود به ایران و فکر می کرد توی ایران هیچ تیمی جلوی پرس پولیس نمیتونه وایسه و ... ، و به خاطر همین تماشاچیا گفتن قطبی یادت باشه که اسم این تیم چیه. بعدا بیشتر ازش می شنوی. و می بینیش.
چرا واقعا شما اصفهانیها شدید قطب اول فوتبال ایران ؟ آخه چرا ؟مگه تیمهای دیگه نیستند توی لیگ که همش سپاهان باید قهرمان شه
اگه همون اندازه که به تهرانیها توجه میشه در امر ورزش و همه چیز ، به اصفهان هم توجه میشد ، مطمئن باش در اکثر موارد قطب اول اصفهان بود.
با همه چیز و همه کس در آمیز
اما با هیچ چیز و هیچ کس آمیخته نشو
هووووووووووووم؟