• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن ادبيـــات > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
ادبيـــات (بازدید: 18802)
سه شنبه 18/1/1388 - 15:38 -0 تشکر 104093
-:- دل شکسته-:-

سلام دوستان شاید زمانی هم دل شما شکسته شده باشد من نمی دونستم این تاپیک را باید در کدوم انجمن قرار می دادم ، گفتم در اینجا قرار بدهم شاید شماهم شعری یا نوشته ای دارید که در اینجا قرار بدهید

فقط خواهش می کنم مطالبتون به عنوان تاپیک مربوط باشه

خداحافظ گل پونه .گل تنهای بی خونه
لالایی ها دیگه خوابی . به چشمونم نمی شونه
یکی با چشمای نازش دل کوچیکمو لرزوند
یکی با دست ناپاکش گلای باغچمو سوزوند
تو این شب های تو در تو . خداحافظ گل شب بو
هنوز آوار تنهایی .داره می باره از هر سو
خداحافظ گل مریم .گل مظلوم پر دردم
نشد با این تن زخمی . به آغوش تو برگردم
نشد تا بغض چشماتو به خواب قصه بسپارم
از این فصل سکوت و شب غم بارونو بردارم
نمی دونی چه دلتنگم از این خواب زمستونی
تو که بیدار بیداری بگو از شب چی می دونی
تو این رویای سر دم گم .خداحافظ گل گندم
تو هم بازیچه ای بودی . تو دست سرد این مردم
خداحافظ گل پونه . که بارونی نمی تونی
طلسم بغضو برداره .از این پاییز دیوونه //خداحافظ

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
چهارشنبه 30/2/1388 - 19:36 - 0 تشکر 114602

سلام..
تقدیم به دوستای انجمنیم....

http://files.myopera.com/amirmohajeri/albums/679765/delam%20gerefte.jpg
رفیق من سنگ صبور غمهام
به دیدنم بیا كه خیلی تنهام
هیشكی نمی فهمه چه حالی دارم
چه دنیای رو به زوالی دارم
مجنونم و دل زده از لیلیا
خیلی دلم گرفته از خیلیا
نمونده از جوونیام نشونی
پیر شدم پیر تو ای جوونی
تنهای بی سنگ صبور
خونهء سرد و سوت و كور
توی شبات ستاره نیست
موندی و راه چاره نیست
اگر چه هیچ كس نیومد
سری به تنهاییت نزد
اما تو كوه درد باش
طاقت بیار و مرد باش
تنهای بی سنگ صبور
خونهء سرد و سوت و كور
توی شبات ستاره نیست
موندی و راه چاره نیست
اگر بیای همونجوری كه بودی
كم میارن حسودا از حسودی
صدای سازم همه جا پر شده
هر كی شنیده از خودش بی خوده
اما خودم پر شدم از گلایه
هیچی ازم نمونده جز سایه
سایه ای كه خالی از عشق و امید
همیشه محتاج به نور خورشید
تنهای بی سنگ صبور
خونهء سرد و سوت و كور
توی شبات ستاره نیست
موندی و راه چاره نیست
اگر چه هیچ كس نیومد
سری به تنهاییت نزد
اما تو كوه درد باش
طاقت بیار و مرد باش
درپناه حق

دعا میكنم كه خداازتو بگیرد،هرآنچه كه خداراازتو گرفت...دكترعلی شریعتی

    

 

پنج شنبه 31/2/1388 - 21:43 - 0 تشکر 114846

سلام
.
.
دیگر از دست خودم هم خسته ام

از سكوت, این مرگ مبهم خسته ام

مرده هاگفتند مرگ آسایش است

من ولی حالا كه مردم خسته ام

آه .. بردارید از رویم نقاب

من دگر از اسم آدم خسته ام

از تمام حرف ها كه می زنید

از همین لفظ نخور غم خسته ام

این كه باید پیش چشمان شما

تا ابد محتاج باشم خسته ام

این شما این ذره های آخرم

من كه دیگر از خودم هم خسته ام ...

.

.

درپناه حق

دعا میكنم كه خداازتو بگیرد،هرآنچه كه خداراازتو گرفت...دكترعلی شریعتی

    

 

جمعه 1/3/1388 - 18:46 - 0 تشکر 115079

خوش آمدید به کلبه دل شکسته من ** ببین دلم چه می کشد همیشه انتظار تو ** و گاه خیره می شوم به عکس یادگار تو** ببین چگونه لحظه ها سیاه و سرد و بی صدا **

عبور می کند و من همیشه بی قرار تو 

...........................................

به نام آن کسی که اشک را آفرید تا سرزمین عشق آتش نگیرد

سلام سلام سلام

ممنونم از پنجره خیال بابت این اشعار زیبا

واقعا دلت بد جوری شکسته است

تنها تو در کنارم بمان خدا

 دیشب برای خودم چه عاشقانه گریستم

 دلتنگ مثل همیشه در سكوت خانه گریستم

تندیس بغض دلم شكست

 ذره ذره شدم خدا از بس كه مبهم و بی نشان در كرانه گریستم

 درچارچوب دل زخمیم به یاد تو آهسته آهسته  بی بهانه گریستم

 آری زبان دلم بریده شد از غم بی وفایی ها

 وقتی در سكوت خانه  دلم شكست آه ... ای خدا تنها تودر کنارم بودی

 وقتی كـه من بـاخته باشم ، وقتی كه از یاد رفته باشم

وقتی كه سوخته باشم ...

 زوزه های سگی بیمار كه زندگی ام را دریده است

 باشد یا نباشد تفاوتی نخواهد كرد

اینجا آفتاب می تابد ...اما هوا سرد است

رهگذری بیكار با نوك خنجرش

نامش را بر دیواره ی متروكه ی قلبم حك كرده است ...

 نمی دانی كه جای هر حرفش چقدر درد دارد آه ... ای خدا آه

 آه خدایا تنها تو در کنارم بمان ... تنها تو ...

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
يکشنبه 3/3/1388 - 20:15 - 0 تشکر 115711

سلام

.

.

از زندگی از این همه تکرار خسته ام

از های و هوی کوچه و بازار خسته ام

دلگیرم از ستاره و آزرده ام ز ماه

امشب دگر ، ز، هر که و هر کار خسته ام

دل خسته سوی خانه ، تن خسته می کشم

دیگر از این حصار دل آزار خسته ام

از او که گفت یار تو هستم ولی نبود

از خود که بی شکیبم و بی یار خسته ام

از زندگی از این همه تکرار خسته ام

از های و هوی کوچه و بازار خسته ام

تنها و دل گرفته بی زار و بی امید

از حال من مپرس که بسیار خسته ام

.

.

درپناه حق

دعا میكنم كه خداازتو بگیرد،هرآنچه كه خداراازتو گرفت...دكترعلی شریعتی

    

 

پنج شنبه 7/3/1388 - 8:4 - 0 تشکر 116821

خوش آمدید به کلبه دل شکسته من ** ببین دلم چه می کشد همیشه انتظار تو ** و گاه خیره می شوم به عکس یادگار تو** ببین چگونه لحظه ها سیاه و سرد و بی صدا **

عبور می کند و من همیشه بی قرار تو 

...........................................

به نام آن کسی که اشک را آفرید تا سرزمین عشق آتش نگیرد

سلام سلام سلام

ممنونم از پنجره خیال بابت پر بار کردن این تاپیک با اشعار زیباشون

بخواب گل شكستنی كه شب داره سر میرسه

مهلت عاشقیهامون داره به آخر میرسه

نگاه نكن به آسمون خورشید خانم رفته

دیگه اینجا كسی از قدیما قصه وشعری نمیگه

بخواب قشنگ وموندنی كه دنیا دیدن نداره

گلای خشك كاغذی كه دیگه چیدن نداره

ضریح عشقمون دیگه هیچی كبوتر نداره

شب می ره اما تو كوچه تاریكیشو جا میذاره

از خواب نمی پره كسی وقتی كه برگا میریزن

شقایقای بی پناه اسیر دست پائیزن

مرز و حصار وانتظار گم تو غبار جاده هاست

تو این هجوم بی كسی پروانه بودن اشتباست

همدم غصه های تو زخمی بغض خاطرست

اما هنوزم غروبا عاشقی پشت پنجرست

همش غم و همش غرور یه برجه و صد تا خزون

دلم می گیره واسه غربت پاك باغچمون
بخواب به ساعت سحر

 كه دیگه تو دنیای ماچراغی روشن نمی شه با دست سرد آدما

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
پنج شنبه 7/3/1388 - 8:5 - 0 تشکر 116822

خوش آمدید به کلبه دل شکسته من ** ببین دلم چه می کشد همیشه انتظار تو ** و گاه خیره می شوم به عکس یادگار تو** ببین چگونه لحظه ها سیاه و سرد و بی صدا **

عبور می کند و من همیشه بی قرار تو 

...........................................

به نام آن کسی که اشک را آفرید تا سرزمین عشق آتش نگیرد

در کلاس ادبیات معلم گفت:
فعل رفت را صرف کن!
رفتم ..رفتی.. رفت...
ساکت میشوم میخندم !
ولی خنده ام تلخ میشود،
استاد داد میزند خوب بعد ادامه بده
و من میگویم: رفت... رفت... رفت رفت
و دلم شکست، غم رو دلم نشست،
رفت شادیم بمرد، شور از دلم ببرد،
رفت ..رفت ..رفت...
و من میخندم و میگویم...
- خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است
کارم از گریه گذشته است به آن میخندم -

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
شنبه 9/3/1388 - 17:50 - 0 تشکر 117509

عشق است ،

بیا خیانت نکنیم ،

با غیره رفیق خود رفاقت نکنیم .

عشق است ،

نه عادتی که هر روزه شود .

عادت بکنیم به عشق عادت نکنیم .

خداوندا تو میدانی که انسان بودنو ماندن در این دنیا چه دشوار است .

چه زجری می کشد آن کس که انسان استو از احساس سرشار است ...

شنبه 9/3/1388 - 22:40 - 0 تشکر 117585

برای خریدن عشق هر کس هر چه داشت آورد .

دیوانه هیچ نداشت و گریست .

گمان کردند چون هیچ ندارد می گرید ،

اما هیچ کس ندانست که بهای عشق ، اشک و بهای اشک ، عشق است ...

خداوندا تو میدانی که انسان بودنو ماندن در این دنیا چه دشوار است .

چه زجری می کشد آن کس که انسان استو از احساس سرشار است ...

دوشنبه 11/3/1388 - 19:37 - 0 تشکر 118169

دلم تنگ است ،

دلم اندازه حجم قفس تنگ است .

سکوت از کوچه لبریز است ، صدایم خیسو بارانیست .

نمیدانم چرا در قلب من پائیز طولانیست !!

خداوندا تو میدانی که انسان بودنو ماندن در این دنیا چه دشوار است .

چه زجری می کشد آن کس که انسان استو از احساس سرشار است ...

سه شنبه 19/3/1388 - 10:16 - 0 تشکر 120703


سَلَامٌ قَوْلًا مِن رَّبٍّ رَّحِیمٍ

بیا ای مرگ امشب راحتم کن سخت دلگیرم

ملول از ننگ هستی هستم و از زندگی سیرم

اگرجان از تن انسان چو بیرون رفت میمیرد

ندارم جانی اندر تن چرا آخر نمیمیرم


گریزانی چرا ای مرگ ای صیاد دام افکن

شکارآمد به پای خود چه غم داری بزن تیرم


بیا دستم به دامان تو دستم را بگیر امشب

وگرنه انتقام زندگی را از تو می‌گیرم


بیا و دست بردار ای فلک از بازی جانم

ورق برگشت بازنده تویی در دور تقدیرم


اگرچه عمر کوتاهم برای عاشقی کم بود

بیا ای زندگی بگذر دم آخر زتقصیرم.

 

باید بروم در خلوت سرخ

تا بتوانم  ترانه ی آگاهی بخوانم

و خدا است تنها پناهم

خلوت، تولد حقیقتم خواهد شد

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.