• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 9070)
جمعه 5/7/1387 - 12:0 -0 تشکر 60608
خانوما بریم ورزشگاه؟

به نام مهربان پروردگارم

سلام

 

همیشه یه سری مسائل هستن که هیچ رقمه برام قابل هضم نیستن... یکی از اون هزاران هزار!!این مسئله ی ممنوعیت ورود خانوما به ورزشگاه ه...!

به نظر من این یه ظلم علنی به خانم هاست....نمیدونم چجوری این حق از خانم ها گرفته میشه....میگن شرایط برای حضور خانم ها فراهم نیست...

منم قبول دارم...اما تا کی؟ تا ابد قراره همین بوده؟ این فرهنگ سازی، فرهنگ سازی که میگن چیه؟ کی قراره بسازه این فرهنگو؟!کِی قراره ساخته بشه این فرهنگ؟

اگه خانوما نرن ورزشگاه این فرهنگ ساخته میشه؟اصلا راهش اینه؟ چرا آقایون نمیذارن این فرهنگه ساخته بشه؟ 

اون دفعه که خانومای عضو تیم ملی رفتن ورزشگاه مگه چی شد؟ چه اتفاقی افتاد؟

خب آقایون رو راه ندن ورزشگاه ...بگن شرایط برای حضور اونا فراهم نیست...!!!!!!!

چرا خانوما باید محروم باشن؟ این همه میگن برید دنبال تفریح سالم...تماشای مسابقه ی فوتبال نه از پای تلویزیون بلکه از روی سکوهای ورزشگاه سالم نیست؟ پس چرا این حق رو بهمون نمیدن؟ چرا این فرهنگ رو نمیسازن؟ یه دختر خانوم ایرانی که فوتبال رو دوست داره...

نه عاشق چش و ابروی فلان بازیکنه و ازش بت ساخته و شب و روزش به پرستشش میگذره!! نه ....(از گفتن این تیکه معذورم!!) فوتبال رو دوست داره چون به نظرش یه ورزشه جذاب میاد....چرا حق رفتن به ورزشگاه رو نداریم؟ 

چرا جامعه ...آقایون...و شاید خود خانم ها...جوری رفتار میکنن که شرایط اینجوری باشه؟

این بی احترامی به خودمون نیست؟

یعنی اینقدر ظرفیت ها پایینه؟ این ظلم به خانم های ورزش دوست نیست؟ خانم ها باید چیکار کنن که شرایط فراهم شه؟!

خانم ها باید چیکار کنیم که این حق به ما هم داده بشه؟

به قول یکی از دوستان: میمانیییییییییم...!!!!

موید باشید

جانشین انجمن قرآن و عترت

anjoman.qoran@tebyan.org

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
يکشنبه 5/8/1387 - 22:2 - 0 تشکر 67585

سلام 

بله حکم پخش زنده هم مثل حکم دیدنه و فرقی نداره ولی متاسفانه خیلی از مردم نمی دونند 

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

دوشنبه 6/8/1387 - 10:13 - 0 تشکر 67624

به ! سلام ! من دوباره میخوام نظر بدم اینجا . اما ایندفعه جواب جناب آنشرلی (آنه) و جناب نوای آسمونی .

آنه ! وقتی سکوت بی رحمانه ی جنگل در سکوت چشمانت پیچید ، زندگیت چگونه گذشت ؟

وقتی اشک در چشمان مظلومانه ات حلقه زد ، روزهایت چگونه گذشت ؟

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

درسته زنده پخش میشه از تی وی  اما در حقیقت مرده هستش . چون غیر مستقیمه .

اما همونطور که گفتم باید ورزشگاه به دو قطب تقسیم بشه و مرز هر دو طرف قطب ها رو یک دیوار کاذب بگذارند تا مرز بین آقایون و دختران جدا شود . یعنی دوتا دیوار کاذب در دو سوی ورزشگاه بگذارند تا ورزشگاه به دوقسمت تقسیم شود . یک طرف آقا و یک طرف خانم . حال دو در ورودی و خروجیه مجزا برای خانم ها و دو در مجزای دیگر هم برای آقاها (یون) .

در مورد مساله ی شرعی هم میخوام یک پاسخ شرعی بدم به شما خواهر گرامی : اگر تماشای فوتبال به طور مستقیم و حضوری و فقط صرفا تماشای فوتبال تلقی شود و اگر به قصد لذت و ریبه نباشد ، فی نفسه اشکال ندارد .

کاش میدانستم که کجا دلها به ظهور تو آرام خواهد گرفت  

دوشنبه 6/8/1387 - 10:22 - 0 تشکر 67626

با سلام 

این جوابی که جنا ب چلسی دادند که تماشای فوتبال اشکال ندارد اگر از تلویزیون و بطور غیر مستقیم پخش شود با فرض عدم ریبه و لذت اشکال نداره اما رفتن به ورزشگاه و دیدن بازی مردانی که نصف بدنشان پیداست اشکال دارد 

جناب چلسی لطف بفرمایید دقت کنید درنظراتتون 

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

دوشنبه 6/8/1387 - 10:57 - 0 تشکر 67641

جناب هادیتک بهت توصیه میکنم بری یه بار دیگه نظر منو بخونی چون رد خور نداره .

من دارم میگم اگر صرفا تماشای فوتبال باشه . ای بابا شما چرا اینقدر دوستدارید بپیچونید ؟

بابا فکر اون کسی هم باشید که باید نظرات ما رو بخونه .

ای بابا !

کاش میدانستم که کجا دلها به ظهور تو آرام خواهد گرفت  

دوشنبه 6/8/1387 - 11:10 - 0 تشکر 67647

با سلام خدمت جناب چلسی 

نمی دانم چه مطلبی را اشتباه نوشته ام شما گفتید باید ورزشگاه را دو قسمت کنند خب من می گویم اصلا زن نمی تواند به ورزشگاه مردان برود چون نمی تواند نگاه کند

اینهم که می فرمایید اگر تماشای مستقیم باشد و فقط دیدن فوتبال باشد اشکال ندارد این هم صحیح نیست اگر مستقیم باشد اگر چه فقط دیدن فوتبال باشد اشکال دارد مثل اینکه مردی به موی زنی نگاه کند اگر چه قصد لذت نباشد باز هم اشکال دارد

باز هم اگر در صحبتهای شما مطلبی را نفهمیدم بفرمایید 

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

دوشنبه 6/8/1387 - 11:35 - 0 تشکر 67660

نه جناب هادیتک . دیگه فهمیدم کم آوردم . حالا هم دارم سوت میزنم .

با اجازه ما رفتیم تا بحث بیشتر از این نره حاشیه .

کاش میدانستم که کجا دلها به ظهور تو آرام خواهد گرفت  

دوشنبه 6/8/1387 - 11:45 - 0 تشکر 67662

قصد برتری جویی نبود می خواستم مطلب صحیح نوشته بشه که دیگران هم وقتی می بینند حکم شرعی را بفهمند 

در هر صورت ممنون 

عذر من را هم بپذیرید 

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

دوشنبه 6/8/1387 - 19:28 - 0 تشکر 67717

به نام او که آرام قلب من است

سلام

دوست گرامی من یه سوال داشتم: ببینید تو ورزشگاه آدم تو اون هیر و ویر و شلوغی و... چجوری توجهش میره به بدن بازیکن؟

شما فقط فاصله رو تصور کنید...مثلا فرض بگیریم که طبقه بالا رو اختصاص بدن به خانوما...

چقدر فاصله داره؟ خب این خیلی سخت گیرانه است به نظر من...

در صورتیکه از تلویزیون اصلا اینطور نیست...و دقیقا بر عکسه... 80 دقیقه ی بازی زوم شده است....و من شنیدم چون تو تلویزیون مستقمی نگاه نمیکنیم مشکل شرعی نداره... ولی ن دقیقا بر عکس این موضوع رو فکر میکنم...

من اصلا دوست نداشتم بحث اینجوری پیش بره...حتی زدن این حرفها سخته..

چه برسه به....

دلتون دریایی

شب و روزتون رویایی

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
دوشنبه 6/8/1387 - 21:33 - 0 تشکر 67741

با سلام 

فکر می کنم دیگه بحث به جایی رسیده که بشه نتیجه گیری کرد 

خانم آنشرلی سوال خوبی کردید شاید از آن فاصله دور کسی به فکر نگاه بد نیفته ولی مساله اینه که اولا نگاه زن به مرد و مرد به زن در جاهایی که حرام است مثلا نگاه به بدن شرط نشده که قصد لذت باشد بدون قصد لذت هم حرامه پس از فاصله 100متری هم حرامه 

دوم اینکه سری که درد نمی کنه دستمال نمی بندند چرا آدم بره به ورزشگاه که حالا بخواد ببینه نگاهش حلاله یا حرام 

سوم اینکه از تلویزیون هم اگر لذت باشد هم اشکال دارد و اگر بدون قصد لذت هم باشد بر فرض که جایز باشد این دلیل نمی شود که حتما آدم بشینه و ببینه چرا آدم کاری کنه که احتمال گناه در آن باشه 

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

سه شنبه 7/8/1387 - 9:25 - 0 تشکر 67830

به نام خدای مهربون

سلام

ممنون جناب هادی تك... خب من شخصن قانع شدم! به هر حال همه كه همه چی رو از اول نمیدونن... چه خوب بود كه از اول دوستان به جای اینكه بحث رو به حاشیه ببرند و موضع بگیرند همین جوری جواب میدادند... سوال آنشرلی عزیز سوال من و خیلی های دیگه هم بود... كه الآن دیگه جواب داره...

اما یه چیزی هنوز برای من نامفهومه... اینكه این جوری خیلی از چیزهایی كه تلویزیون نشون میده از نظر شرعی مشكل دار میشه! این قضیه خیلی مهمه! اما چرا كسی بهش توجه نمیكنه! یا میكنه!البته فكر نمیكنم تو این بحث جایی برای صحبت در این مورد باشه!

اگه یه همچین بحثی ایجاد بشه خیلی خوشحال میشیم! فك كنم خیلی نیاز باشه

باز هم از همگی ممنون

اما یادمون نره كه فرهنگ سازی در زمینه ی ورزش بانوان خیلی كمه!

همین دیگه

مواظب خودتون و دلای پاكتون باشید

یا علی 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.