سلام دوست عزیز
راستش دیشب جواب رو نوشتم اما به علت سرعت خیلی بالای نت!!! فرستاده نشد.
اول اینکه هنوز متوجه نشدم چرا فکر میکنید شرایط گلخانه ای است؟!( اگر توضیح بیشتر بدید و دلالیتون رو ذکر کنید ممنون میشم.)
اما در مورد رشد ریشه؛
ببینید رشد ریشه شرایط عجیبی رو نمیخواد، اگر شرایط برای جوانه زنی بذر فراهم بشه، اول ریشه چه و به دنبال اون ریشه رشد میکنه.
عکس زیر مراحل رشد ریشه و گیاه رو نشون میده، البته در خاک هست.
حالا چیزی که جالبه شرایطی هست که دقیقا در ریه فراهم شده!
مثلا محیط باید رطوبت کافی رو داشته باشه.
باید دارای اکسیژن باشه که این بذر دقیقا در مسیر این گاز قرار گرفته بوده!
فکر میکنم از جمله بذرهایی هم بوده که به نور نیاز نداشته و تاریکی یک شرایط مساعدی رو برای جوانه زنی فراهم کرده.
و دیگر شرایط...
این از شرایط جوانه زنی.
اما رشد گیاه به نظرم درمحیط هیدورپونیک قرار گرفته، چرا که با دلایلی میشه اثباتش کرد که از حیطه این بحث خارجه.
اما بطور عمومی چند مسئله رو خدمتتون میگم که واقعا جالبه.
بطور مثال یکی از شرایطی که محیط هیدورپونیک(Hydroponic) یا بدون خاک( Soil less )باید داشته باشه مقدار مناسبی از PH هست، حدود 7 تا 7.5 ؛ که این مقدار در خون ما به خاطر خاصیت بافری خون وجود داره!
یکی دیگه وجود املاح و گازهایی از جمله اکسیژن و کربن دی اکسید هست که گیاه در مجاورت چنین گازهایی قرار گرفته!
و....
امیدوارم مفید واقع شده باشه، اگر وقت میکردم حتما در یک تاپیک جدا این خبر رو تحلیل میکردم.
موفق باشید.