• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مدیریت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مدیریت (بازدید: 961)
شنبه 23/6/1392 - 22:52 -0 تشکر 644689
کارمند خوب اشتباه می کند، مدیر خوب می پذیرد

یکی از وحشت آور ترین کارهایی که بسیاری از مدیران حتی از حرف زدن درباره اش هم پرهیز می کنند، این است که امکان اشتباه کردن برای کارمند خود قائل شوند.

shutterstock_99137078

درست است که نتیجه فردی اشتباه، رشد و پیشرفت است و باعث آموخته شدن فرد می شود، اما حقیقت این است که اشتباهات حتی اگر فردی هم باشند، هزینه زیادی برای شرکت یا نهاد مربوط دارند.

در چنین شرایطی مدیر چه تصمیمی باید بگیرد؟! آیا باید با فرد اشتباه کننده شدیدترین برخورد را کند یا اینکه می تواند به گزینه بخشش هم فکر کند؟!

بهتر است پرسش را اینگونه مطرح کنیم که مدیران چگونه می توانند راهی برای اشتباه کردن کارمندان خود پیدا کنند؟!

مدیرانی می توانند اشتباه کارمندشان را هضم کنند که خواهان رشد و پیشرفت آنها باشند. چینین مدیرانی "بزرگ" هستند.

گزارش پیش رو راهکارهایی است برای مدیرانی هم می خواهند اجازه پیشرفت به کارمندشان بدهند و هم نمی خواهند شرکت یا سازمانشان در خطر بیفتد. به عبارت ساده تر راهکارهایی برای مدیران "بزرگ".

 

شنبه 23/6/1392 - 22:53 - 0 تشکر 644693

شجاعت به مفهوم نبود ترس نیست. اما به عوض آن حکم می کند که چیزی فراتر و بالاتر از ترس هم وجود دارد.


یکی از راهها شناسایی بخش های از کار است که ارتکاب به اشتباه در آنها فاجعه نیست. در واقع مدیر می تواند با تفکیک قائل شدن میان بخش های پرخطر و کم خطر کار هم به مشتری و اعتماد او آسیب نزند و هم در برابر اشتباه کارمندانش سعه صدر به خرج دهد.


گام دوم اتمام حجت کردن با کارمندان است. در واقع مدیر باید خط و مشی شرکت را از ابتدا برای کارمندانش مشخص کند. اشتباه کردن برای بار اول مشکلی ندارد و تازمانی که اطمینان حاصل شود که اشتباه در روند تلاش برای انجام کار صورت گرفته، کسی خرده ای نمی گیرد اما اگر اشتباه باز هم تکرار شود، آنجاست که مشکل ساز می شود و تنها با بخشش نمی توان از آن گذشت.


در حقیقت، کسی که برای اولین بار اشتباه می کند حمایت تیم و همکاران و حتی روسا را دارد و همه با هم تلاش می کنند تا خسارت های وارده جبران شود، اما در صورت تکرار دیگر عواقب اشتباه با خود شخص است.

شنبه 23/6/1392 - 22:54 - 0 تشکر 644694

همه ما اشتباه می کنیم. اگر اشتباه نکنیم، در واقع حاضر نیستیم از حریم امن خود پا را فراتر بگذاریم و چیزهای زیادی یاد بگیریم و خود این امر یک اشتباه است.


این روند، بهترین راه برای رشد و پیشرفت فرد است. اشتباه بهترین مسیر برای رسیدن به مقصدِ ایده های بزرگ و نوآوری است. اشتباه کنار زدن موانع برای گذر از حریم امن و پا گذاشتن به فراتر از آن است؛ جاییکه پیشرفت در آن وجود دارد و کشف های بزرگ و درس های آموزنده برای ما به دنبال دارد.


اشتباه، شکست نیست. اشتباهات در واقع روش حذف راه های ناکارآمد در جهت نزدیکتر شدن به راه های کارآمد است.


مدیران بزرگ آزادی اشتباه کردن را به کارمندانشان می دهند. اما کارمند خوب کسی است که ۱: از اشتباه درس بگیرد. ۲: مسوولیت اشتباه رابه عهده گیرد. ۳: درجهت رفع و رجوعش تلاش کند. ۴: راهکارهایی را بیاندیشد که مطمئن شود دیگر آن اشتباه رخ نمی دهد.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.