لذا در خود روایات اهل تسنن إلى ماشااللّه مواردى را ملاحظه مى کنید که در مورد آیه شریفه قرآن یا در مورد احکامى که آنها صادر کرده اند، حضرات معصومین خصوصا حضرت امیر(ع)، آنها را توضیح و تبیین کرده اند. به طوریکه اهل سنت نقل کرده اند که عمر در 70 موضع گفته است: لولا على لهلک عمر.
یا مثلا زمانی که وجود مقدس رسول اللّه(ص) از دنیا رفت. برادر ابوبکر آمد و گفت: محمّد لایموت ابوبکر براى اثبات مرگ پیامبر(ص) به این آیه شریفه اءفان مات اءو قتل انقلبتم على اءعقبکم و حال اینکه این نکته را نفهمیده که إن در آیه شریفه قرآن إن شرطیه است، و به این معنا نیست که پیامبر مى میرد یا کشته مى شود. بلکه باید به این آیه شریفه قرآن کل نفس ذاقة الموت استدلال مى گردد. این آیه براى مرگ تمامی نفوس دلیل است. نه آن آیه شریفه افان مات ... واقعا آیا اینها شارح قرآن بودند؟!
همین شارح بودن اهل البیت(ع) براى آیات شریفه قرآن که موارد عدیده اى از آن را خود اهل تسنن نقل کرده اند، دلیل قطعى بر ولایت و وصایت حضرات معصومین(ع) است.
روایت ثقلین با آن ضمیمه اى که در آن است، دلیل قطعى بر وجود امام زمان حىّ إلى زمان ظهوره است، نه اینکه بعدا موجود و متولّد مى شود.
آنها اشکال مى کنند که: از کجا معلوم است که حضرت متولّد شده است؟! مى گویند زنى خبر داده است که اتاق نورانى شد و...؟! راوى فقط یک زن است.
(جواب این اشکال اولا اینکه:) بله راوى یک زن است. آیا این همه مدت که حضرت در میان مردم ظاهر بوده کسى از اصحاب او را ندیده و مشاهده نکرده است؟!
(ثانیا:)خود امام حسن عسکرى(ع) و دیگر امامان(ع) خبر داده اند و بعد از آن هم إلى ماشاءاللّه شیعه از وجود مقدسش این همه کرامات دیده و مى بینند.
ما چه مى دانیم همین امروز در کجاها چه اغاثه هایى براى مستغیث ها و چه اجاره هایى براى مستجیرها از طرف حضرت انجام مى شود؟! ما چه مى دانیم که چه کارهایى هر روز دارد مى شود؟!
بله، حضرت از اعین ظالمین محجوب است. المحجوب عن أعین الظالمین.
اما کسانی که نه ظالمند و نه رفیق ظالمند و نه با ظالمین معاشرند و نه در خانه و محله ظالمین هستند، آن حضرت از دیده آنها محجوب نیستند.