ریشه چون و چراهای دوران کودکی
دانشمندان میگویند سوالات بیپایان کودکان به قصد کلافه کردن والدین مطرح نمیشود. برعکس، این پرسوجوی کودکانه تلاشی هوشمندانه است برای دست یافتن به حقیقت. کودکان نوپا به برخی از پاسخها (در مقایسه با پاسخهای دیگر) واکنش بهتری نشان میدهند.
یافتههای جدید، که بر اساس یک بررسی دو قسمتی شامل کودکان بین 2 تا 5 ساله میشد، نشان میدهد که کودکان بیش از آنچه تصور میشود، در کشف حقایق اشیا، فعال هستند. سرپرست این پژوهش، براندی فریزر از دانشگاه میشیگان در اینباره میگوید: «حتی از سنین بسیار پایین هنگامی که کودکان شروع به پرسیدن «چگونه و چرا» میکنند، آنها این کار را به قصد به دست آوردن توضیحی در مورد چیزها انجام میدهند.»
این پژوهشگران معتقدند کودکان، هنگامی که توضیحاتی به آنها داده میشود، به جستوجوی بیشتر میپردازند. فریزر میگوید: «کودکان در آموزش درباره جهان اطرافشان نسبت به آنچه ما تصور میکردهایم، نقشی بسیار فعالتر دارند.»