خدایا بین ما و شیطان، پردهای قرار بده که نتواند آن را پاره کند؛ و سد محکمی که نتواند آن را بشکافد. اینجا یک استفاده لغوی انجام بدهیم. «ردم» به معنای سد است اما نه هر سدی؛ بلکه به سدی میگویند که از سه لایه ساخته شده باشد و اینجا یعنی سد محکمی که این ملعون دیگر نتواند نفوذ کند.
بندهای زیر بخشهایی از سخنان آیتالله فاطمینیا درباره محبتالله و متذکر شدن مؤمنان در برابر وسوسههای شیطان است. این سخنان در یکی از منبرهای اخیر ایشان بیان شده که از نظر شما میگذرد.

دعای هفدهم صحیفه سجادیه درباره شیطان است و برای استعاذه به پروردگار است. در این دعا میخوانیم که اللَّهُم اخْسَأهُ عَنّا بِعبادَتكَ. خدایا شیطان را از ما طرد کن. من معذرت میخواهم که لغاتی را به کار ببرم، اما زبان عربی خیلی دقیق است و هر مفهومی برای خودش لغات خاص دارد؛ «اخسأ» معمولا در مورد سگ به کار میرود به این تعبیر که از ماه دورش کن و طردش کن. پس در اینجا که میتوانیم اینطور تفسیر کنیم که به خاطر عبادتی که بهجا میآوریم ولو ناقابل، شیطان را از ما دور کن. یا اینکه ما را توفیق عبادت بده که بندگان عبادتکنندهای باشیم و به این سبب، او را از ما طرد کن.
وَ اكْبِتْهُ بِدُءوبِنَا فِی مَحَبَّتِكَ، «أکبته» یعنی او را با غضب رد کن. «دئوب» یعنی اجتهاد و کوشش؛ و اینجا یعنی اینکه به خاطر کوشش ما در محبت تو. پس اینگونه میتوانیم تفسیر کنیم که چون ما تو را دوست میداریم، او را رد کن و یا اینکه به ما محبتی بده و به واسطه این محبت، شیطان را دور کن. به هرحال هردو تفسیر برای کلام امام، محتمل است. اما اجمالاً فهمیده میشود که وقتی محبتالله باشد، این ملعون هم دور میشود.