کد:
68605
پرسش
با سلام .
من از بارداری خودم اطلاع نداشتم و واكسن سرخچه را زدم زمانی كه واكسن را زدم تقریبا 10 روز بود كه باردار بودم . آزمایش igm را دادم بار اول 4 بود كه میزان نورمال آن 1 بود ولی پزشكی قانونی اجازه سقط را نداد و پزشك من گفت موردی برای نگرانی نیست 2 ماه بعد آزمایش تكرار شد كه این درصد به 1 كاهش پیدا كرده بود . در حال حاضر 5.ماه و نیم هستم و سونوگرافی هم مورد مشكوكی نشان نداده . برای سقط هم كه رفتم گفتند قانونی نمی شود و باید غیر قانونی و از طریق آمپولهای فشار باشد ولی بازهم به توصیه ی دیگران این كار را نكردم . بعد از زدن واكسن من خودم عوارضی نداشتم . اثر واكسن روی جنین چه حد است و پیشنهاد شما چیست ؟ سقط بهتر است یا نگه داشتن بچه . چون سونو گرافی خیلی چیزها را نشان نمی دهد و اعتمادی بر آن نیست .
سوال دوم چه مدت بعد از زایمان می توان ورزش كرد . از چه زمانی می توان رژیم برای لاغر شدن گرفت و از چه زمانی می توان شكم بند بست ؟
پاسخ
با سلام ، دوست محترم سئوال خود را از بخش مشاوره پزشكی سایت تبیان بپرسید چون در این زمینه اطلاعات كامل تر و بهتری دارند.
تا 6 ماه بعد از زایمان نمی توان رژیم گرفت یعنی بعد از اینكه نوزاد شروع به خوردن غذای كمی كرد می توان رژیم گرفت.
كارشناس تغذیه تبیان
مشاور :
خانم ولدخاني
| پرسش :
شنبه 30/3/1383
| پاسخ :
دوشنبه 1/4/1383
|
|
|
0
سال
|
تغذيه
| تعداد مشاهده:
101 بار