 | در دومین همایش دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشکده صدا و سیما قم که 13 تا 15 مهر ماه در شیراز برگزار شد. دکتر اکبری از فرارسیدن طلیعه پژواک دانش آموختگان دانشکده صدا و سیما قم در حوزه رسانه و فضای رسانه ای خبر داد. |
کمال اکبری رییس دانشکده صدا و سمای قم در آیین افتتاحیه این همایش با اشاره به فرازهایی از آیه 39 سوره احزاب گفت: این آیه راهبرد اساسی تبلیغ در حوزه های دین است.
وی تداوم در تبلیغ، رسالت بودن ابلاغ پیام الهی، خدا ترس بودن مبلغ و شهامت داشتن مبلغ را از نکات برجسته این آیه دانست .
رییس دانشکده صدا و سیما قم، با بیان اینکه امروز رسانه از مهمترین ابزار های تبلیغی است ابراز داشت: رسالت مبلغان دینی رساندن کلام خدا به مردم است و در این مسیر فهم پیام الهی و فهم ویژگی های رسانه دو نکته اساسی است.
وی به خطر فاصله گرفتن برخی از طلاب از بدنه حوزه پس از ورود در کار رسانه ای اشاره کرد و اظهار داشت: تمام تلاش دانشکده صدا و سیما قم بر حفظ و تداوم رابطه دانش آموختگان و دانشجویان این دانشکده با بدنه حوزه است چرا که اگر نتوانیم از این منبع عظیم استفاده نکنیم، بسیار ضرر خواهیم کرد.
دکتراکبری در ادامه افزود: غالب فارغ التحصیلان این دانشکده، در مراکز مختلف صدا و سیما مشغول به کار شده اند و از این تعداد جدای از تعداد قابل توجهی تهیه کننده و پژوهشگر، 12 دانش آموخته مدیرگروه یا مدیر تولید، 3 دانش آموخته قائم مقام مرکز و یک دانش آموخته به مدیر کل مراکز صدا و سیما هستند و این هنوز طلیعه پژواک دانش آموختگان دانشکده صدا و سیما قم است
در اولین روز این همایش همچنین کمیته های تخصصی: بررسی چگونگی حضور روحانیت در آثار نمایشی و ارائه الگوهای نمونه، کمیته راهکارهای ارتقا و اثر بخشی فارغ التحصیلان در رسانه ها و کمیته تخصصی تهیه کنندگان پویانمایی دانشکده صدا و سیما قم به بررسی ابعاد مختلف این موضوع ها پرداختند.